Közlekedés

2014. Közéleti esték - Közlekedés - témakörben
A megbeszélés összefoglalója, mely innen letölthető: /sites/dunakeszialso.hu/files/DAE_KE_kozlekedes_osszefoglalo.pdf

http://dunakeszialso.hu/kozeletiestek_kozlekedes

2013. Előzetes partnerségi tájékoztató - intermodális központ - lakossági tájékoztató

Káposztásmegyeri intermodális központ tanulmányterve

Dunakeszi alsó levelezőlistáján az alábbi vélemények, felvetések, problémák, ötletek merültek fel alsó közlekedésével kapcsolatban:

2016.04.16.
" Kb. két éve a DAE szervezésében az alsói közlekedésről beszélgettünk Dunakeszi főépítészével. Nagyjából a következő információt tudtuk meg (a teljes összefoglaló olvasható a dunakeszialso.hu oldalon:
- vonatközlekedés és állomás fejlesztése: a MÁV tulajdona, így az önkormányzat nem illetékes, ez ügyben már nem tárgyalnak, dűlőre nem jutottak, fejlődés nem várható (fedett várakozóhely, átjáró babakocsinak, ...nem lesz)

- kis átjáró átalakítása: nem tervezik, "az aluljáró kibővítése irreális", és különben sem foglalkoznak a vasúti átjárással, amíg ki nem derül, hogy megépül-e az intermodális csomópont Káposztásmegyeren (kb. 2020-ra)

- rendes méretű buszjárat: csak a 125-ös vagy a 170-es busz meghosszabbítása lehetne, ezek viszont nem Újpestre mennek, illetve nem tudnak DK-n megfordulni.

- kisbusz: felvetődött, hogy a jelenleg az Auchanba járó kisbuszok esetleg reggel és délután (iskolakezdéshez / végéhez igazítva) járatként működnének. Még ha nem is ingyenesen. 

Ezen a találkozón Elhangzott, a polgármesteri hivatal számára korábbi években nem volt érzékelhető a Budapest irányába történő tömegközlekedés igénye.

Mivel a találkozó közel két éve volt, és Tamás is részt vett rajta, feltételezem, hogy azóta, képviselőnkként, talán továbbította az ott elhangzott igényeket. Vagy rajtam kívül tényleg senkinek sem hiányzik? Én úgy utálok reggelente autóval sorakozni a dugóban, viszont három gyereket nehéz biciklin vinni....
Kedves Tamás, kérlek, hogy jelezd, mi történt ezzel kapcsolatosan az elmúlt két évben (mert sajnos, kézzel fogható eredményt én nem érzékeltem). És hogy lássuk, valóban gond-e az, ha bármilyen létesítmény kapcsán, vagy esetleg pusztán csak a lakosság létszámának növekedése miatt (hiszen újra sok új ház épül) a forgalom tovább növekszik.
Válaszodat előre is nagyon köszönöm."

2016.04.06.
"Azt hiszem, aligha létezik annál égetőbb kérdés, mint az aluljáró
kiszélesítése, illetve a túloldalon, a körforgalom megépítése. Aki
arra jár, csúcsidőben, saját bőrén érzi, hogy a szakasz a szó szoros
értelmében életveszélyes. Ebben a Budapesti és a Dunakeszi vezetés
egymásra mutogatása nem elegendő válasz. Évek óta havonta kb. 1
jelentős balesetnek (de lehet hogy több, én csak ennyit látok) vagyunk
a tanúi.

Ha valaki azt kérdezi, hogy ennek a kérdésnek mi a köze a jelen
fejlesztés döntéséhez, akkor számoljunk egy kicsit. Ma reggel negyed 8
kor a Gyöngyvirág utcától az átjáróig kb. 80 autó állt (hogy, amögött
állt-e több, azt nem is néztem). Ez így van minden reggel, sok éve,
aki arra jár, vagy lakik, sajnos tudja. És a koraesti órában
visszafelé.

Az eddigi hírek alapján ez a közlekedési helyzet nem változik. A
tervezett pályák mérete alapján a jelen forgalom meccsek és egyéb
nagyobb rendezvények idején alkalmilag 300% os növekedését hozhatnak.
A jelenlegi 80 helyett ugyanis várható lesz 100 vagy akár 150 autó
érkezése és távozása ilyenkor egy rövid intervallumon belül.

A sportlétesítményt pártolókhoz szólok. El tudjuk képzelni, hogy az
ilyen órában milyen forgalmi terhelésre mond igent az, aki az építésre
ALSÓN AKÁRHOL igent mond?"

 

2016.04.06.

"Ugyan az aluljáró és a körforgalom dolga most nincs napirenden, de ehhez hozzászólnék.

Azt gondolom, hogy a körforgalom a "túloldalon" az nagyon kellene a balesetveszély elhárítása érdekében.

Azonban a körforgalom létesítése is, és az aluljáró kiszélesítése is tovább növelheti a zsúfoltságot, mert a Pálya utca jobb
közlekedése vonzaná az autósokat (sokan, akik eddig a régi kettesre, vagy az M2-re mentek, lehet, hogy a bővítés után ezt az
útvonalat gyorsabbnak fogják találni), amitől a jobb áteresztő képesség ellenére a nagyobb tömeg összességében nagyobb
zsúfoltságot eredményezne - illetve visszaállna a jelenlegi helyzet. Ugyanúgy 1km-es sor torlódna fel, csak gyorsabban mozogna.

Ez persze csak egy hipotézis, de olvastam erről korábban cikkeket, hogy sok helyen az úthálózat/csomópont kapacitásának
növelésével az áteresztőképesség növekedett, de a dugók és a zsúfoltság maradt."

2016.04.06.

"Én 2013-ban a csatolt file-okat mentettem le, melyek a Dunakeszi-Budapest közötti közlekedéssel kapcsolatban.

Úgy tudom, hogy a vasúti átjáró kiszélesítése teljesen kizárt."

 

2016.04.06.

"Sajnos az élet igazolja a felvetéseket, a káposztási oldalon hatalmas baleset, felborult autó, rengeteg rendőr, az irányításnak hála 20 perce még nem nagy dugó. Mindenki óvatosan vezessen arra! "

 

2016.04.07.

"Alsón, a vasúthoz vezető zebra veszélyes. 

bizonyos napszakban és napállás esetén autósok nem látják a lámpát amikor a gyalogosnak zöld van.

Némelyik autós nyolcvannal, sőt a napokban záróvonalat átlépve hosszú sort előzött legalább százzal!"

2016.04.07.

"Amíg nem hal meg valaki senkit nem érdekel a döntéshozók közül. Sajnos ez a tapasztalat."

2016.04.07.

"Be kellene épiteni egy intelligens trafipaxot."

2016.04.08. BENKŐ TAMÁS önkormányzati képviselő válasza:

Tisztelt Címzettek!

 

Igyekeztem a témában felvetett valamennyi kérdésre válaszolni, piros színnel láthatjá(to)k azokat, remélem, nem hagytam ki semmit és senkit.

 

Üdvözlettel:

Benkő Tamás

 

 

 

„Be kellene épiteni egy intelligens trafipaxot.

Alsón, a vasúthoz vezető zebra veszélyes. 

bizonyos napszakban és napállás esetén autósok nem látják a lámpát amikor a gyalogosnak zöld van.

Némelyik autós nyolcvannal, sőt a napokban záróvonalat átlépve hosszú sort előzött legalább százzal!

Sajnos az élet igazolja a felvetéseket, a káposztási oldalon hatalmas baleset, felborult autó, rengeteg rendőr, az irányításnak hála 20 perce még nem nagy dugó. Mindenki óvatosan vezessen arra!”

– Számos kérvény mind részemről, mind a körzeti megbízottunk és az önkormányzat részéről, két helyszíni bejárás (rendőrségi és önkormányzati illetékessel) történt ebben az ügyben, mindig mindenki mindent megígért, de ezek megmaradtak ezen a szinten.

Ezt követően közvetlenül Polgármester úr segítségét kértem, és az alábbiak megvalósítására kaptam április végéig ígéretet:

  • a közlekedési lámpák árnyékolóinak pótlása;

  • a Muskátli és Bojtorján utcai gyalogátkelőhelyeknél a gyalogátkelőhelyet jelző közlekedési táblák fényvisszaverő jelzéssel való ellátása, és azok kiegészítése (hogy mindkét irányból, mindkét oldalon ilyen táblák legyenek kihelyezve)

Ezen túl – úgy tájékoztattak – beérkeztek a digitális sebességjelző berendezésekre az árajánlatok, azok felszerelését a Pálya út alsói szakaszának két végére kértem.

A Lakosságszolgálati Osztály munkatársaival való megbeszélésen kezdeményeztem, hogy a Pálya út Rozmaring és Bojtorján utca közötti szakaszán 40 km-es sebességkorlátozást vezessenek be; ennek a rendőrséggel való egyeztetése folyamatban van.

 

 

 

Kedves Mindenki!

Én 2013-ban a csatolt file-okat mentettem le, melyek a Dunakeszi-Budapest közötti közlekedéssel kapcsolatban. Úgy tudom, hogy a vasúti átjáró kiszélesítése teljesen kizárt.

– Ez igaz, ezt a megoldást a MÁV – mint az átjáró tulajdonosa – alapvetően kizárja.

 

 

 

„Ugyan az aluljáró és a körforgalom dolga most nincs napirenden, de ehhez hozzászólnék.
Azt gondolom, hogy a körforgalom a "túloldalon" az nagyon kellene a balesetveszély elhárítása érdekében.
Azonban a körforgalom létesítése is, és az aluljáró kiszélesítése is tovább növelheti a zsúfoltságot, mert a Pálya utca jobb közlekedése vonzaná az autósokat (sokan, akik eddig a régi kettesre, vagy az M2-re mentek, lehet, hogy a bővítés után ezt az útvonalat gyorsabbnak fogják találni), amitől a jobb áteresztő képesség ellenére a nagyobb tömeg összességében nagyobb zsúfoltságot eredményezne - illetve visszaállna a jelenlegi helyzet. Ugyanúgy 1km-es sor torlódna fel, csak gyorsabban mozogna.
Ez persze csak egy hipotézis, de olvastam erről korábban cikkeket, hogy sok helyen az úthálózat/csomópont kapacitásának növelésével az áteresztőképesség növekedett, de a dugók és a zsúfoltság maradt.”

– Eme gócpont rendezésére – amely magában foglalja az aluljáróból Káposztásmegyerre „érkező” forgalom kezelését, az aluljárón való gyalogos- és kerékpáros átvezetést, a káposztásmegyeri kerékpárút/járdába való becsatlakozást – a dunakeszi önkormányzat még 2013 nyarán adott megbízást. Polgármester úr múlt heti tájékoztatása alapján jelenleg éppen az újpesti önkormányzat „hátráltatja” az ügy előrehaladását. Ez egy olyan pontja Dunakeszinek, amelynek problémái nálunk keletkeznek, a megoldás is városunknak a legfontosabb, de ez nem megy Rákospalota, Újpest, a közútkezelő és a MÁV nélkül, akik ugyanakkor keveset érzékelnek a problémából…

(A körforgalom nem oldaná meg azt a problémát, hogy a reggeli csúcsforgalomban az autók visszatorlódnak az átjáróba. A megoldás ez lehetne: a Külső-Szilágyi út mindkét irányából közlekedési lámpa felszerelése, és amikor azok megállítják a forgalmat, akkor mehetne át a forgalom Dunakesziről Káposztásmegyerre. Emellett jobbra, az Auchan felé létesülne egy kanyarodósáv. Dunakeszi részéről régóta megvan a javaslat a rendezésre, a fentebbi helyzet megoldásában viszont sok, és kevésbé motivált szereplők is vannak.)

 

 

 

> Sziasztok
>> Egyet értek, és kérem hogy a közlekedés kérdés megválaszolása közben, az én általam feltett kerékpár út vs. járda kérdésre is szíveskedjen Benkő Tamás válaszolni.”

– Ebben az önkormányzati ciklusban – 2018-ban – kerül sor a Pálya út felújítására, ideértve a járda + kerékpárutat is. Javaslatomra az önkormányzat tárgyalást kezdeményez a lovaregylettel annak érdekében, hogy a jelenlegi – mind a közút, mind a kerékpárút vonatkozásában – igen szűk nyomvonalat szélesíteni lehessen; ehhez plusz területet a sínek felé nem, a lóversenypálya felé talán lehet szerezni.

 

 

 

„> Kedves Tamás!
> A más témában zajló rengeteg levél közt valószínűleg elsikkadt a közlekedés-fejlesztési tervekre vonatkozó kérdésem, ezért engedd meg, hogy így külön levélben ismét megírjam. Válaszodat előre is nagyon köszönöm.
> Kb. két éve a DAE szervezésében az alsói közlekedésről beszélgettünk
> Dunakeszi főépítészével. Nagyjából a következő információt tudtuk meg
> (a teljes összefoglaló olvasható a dunakeszialso.hu oldalon:
>> - vonatközlekedés és állomás fejlesztése: a MÁV tulajdona, így az önkormányzat nem illetékes, ez ügyben már nem tárgyalnak, dűlőre nem jutottak, fejlődés nem várható (fedett várakozóhely, átjáró babakocsinak, ...nem lesz) kis átjáró átalakítása: nem tervezik, "az aluljáró kibővítése irreális", és különben sem foglalkoznak a vasúti átjárással, amíg ki nem derül, hogy megépül-e az intermodális csomópont Káposztásmegyeren (kb. 2020-ra) - rendes méretű buszjárat: csak a 125-ös vagy a 170-es busz  meghosszabbítása lehetne, ezek viszont nem Újpestre mennek, illetve nem tudnak DK-n megfordulni.
> - kisbusz: felvetődött, hogy a jelenleg az Auchanba járó kisbuszok
> esetleg reggel és délután (iskolakezdéshez / végéhez igazítva) járatként működnének.
> Még ha nem is ingyenesen.
>> Ezen a találkozón Elhangzott, a polgármesteri hivatal számára korábbi években nem volt érzékelhető a Budapest irányába történő tömegközlekedés igénye. Mivel a találkozó közel két éve volt, és Tamás is részt vett rajta, feltételezem, hogy azóta, képviselőnkként, talán továbbította az ott elhangzott igényeket. Vagy rajtam kívül tényleg senkinek sem hiányzik?
> Én úgy utálok reggelente autóval sorakozni a dugóban, viszont három gyereket nehéz biciklin vinni....
>
> Kedves Tamás, kérlek, hogy jelezd, mi történt ezzel kapcsolatosan az elmúlt két évben (mert sajnos, kézzel fogható eredményt én nem érzékeltem). És hogy lássuk, valóban gond-e az, ha bármilyen létesítmény kapcsán, vagy esetleg pusztán csak a lakosság létszámának növekedése miatt (hiszen újra sok új ház épül) a forgalom tovább növekszik. Válaszodat előre is nagyon köszönöm.
> Üdvözlettel,
> Palotás Katalin”

– Ezen kérdések közül a MÁV-val kapcsolatos felvetésekre választ adnak a 2014 júniusában a Zöld Alsóban megjelentetett cikkem, ezt mellékelem.

Éppen a hivatkozott egyeztetésen megfogalmazott igények alapján kezdeményeztem a városi buszközlekedés koncepciójánál, hogy állítson a szolgáltató olyan kisméretű buszokat forgalomba, amelyekkel át lehet jutni Káposztásmegyerre. Menetrendtervet is készítettem a reggeli, napközbeni és délutáni hétköznapi időszakokra, de végül a bővítésre azért nem került sor, mert az elmúlt évek alsói járatainak, valamint a még a néhány évvel ezelőtti Auchan-járatok kihasználtsági mutatói ezt nem indokolták.

Ebben a témában jelenleg lakossági igényfelmérést (Alsó és a 14-es villamos végállomása lehet a két végpont) látok olyan eszköznek, amellyel – kellő támogatottság esetén – eredményt érhetnénk el, noha afelől vannak kétségek, hogy a reggeli időszakban egyébként is tapasztalt forgalmi helyzetben vajon mennyire lenne hatékony a közúti tömegközlekedés?...

Az újpesti intermodális központ – amely a korábbi tervek szerint 2020-ig valósul meg – minden bizonnyal Dunakeszi ezen részére is „elhoz” majd az agglomeráció és a főváros viszonylatában közlekedő buszjáratokat, hiszen a jelenleg ezt leginkább akadályozó szűk vasúti átjárót kiváltja majd a Dunakeszi út és a Megyeri út összekötése."

2016.04.11.

"Kedves Tamás!

Először is nagyon köszönöm a részletes választ.

Hadd foglaljam össze, hogy számomra ez mit jelent.

- vasúti közlekedés: javulás nem várható
- közúti közlekedés (utak, átjárók átalakítása): javulás nem várható.
Amint az az újságban is megjelent, Dunakeszi - Alsó úthálózata már így is jelentősen túlterhelt; a vasúti közlekedés gyakorisága és technikai feltételei ismertek, a kerékpárút borzalmas állapota úgyszintén, a buszjárat Dunakeszi központja felé sem nevezhető sűrűnek (2 db / nap).

Ezek után felmerül bennem az a kérdés, hogy hogyan is fognak eljutni az új sportközpontba a sportolni vágyó gyerekek Dunakesziről? Akár Alsó távolabbi feléről, akár Dunakeszi központja felől? Gondolom, erre nézve vannak tervek, viszont ez számomra a válaszból nem derül ki. Sajnos, úgy sejtem, hogy az utánpótlás-korú gyerekeket nem fogják a szülők a fél óránként közlekedő vonattal küldeni, figyelembe véve a vasútállomásunk enyhén szólva "gyerek-barátságtalan" állapotát. Kérlek, mihamarabb oszd meg velünk a terveket.

A kisbusszal kapcsolatosan:
Kérlek, hogy mielőbb indítsd el a lakossági felmérést. Személy szerint nagyon csodálkozom a válaszon, én nem az Auchanba szeretnék menni és nem délelőtt tízkor, egyéb budapesti járatról pedig nincs tudomásom. Így nem értem ebből hogyan vonta le azt a következtetést bárki is, hogy nincs igény a buszközlekedésre. "végül a bővítésre azért nem került sor, mert az elmúlt évek alsói járatainak, valamint a még a néhány évvel ezelőtti Auchan-járatok kihasználtsági mutatói ezt nem indokolták."

Alsónak a távolabbi végei több, mint 1 km-re vannak a vasútállomástól (ami az egyetlen rendszeres közlekedési lehetőség, a napi 2 buszjárat szerintem nem az). Ez a távolság az idősebbeknek, a nem egészségeseknek és a gyerekeknek nagyon nehezen leküzdhető (persze, ők nem annyira aktívak az interneten, és talán egyéb fórumokon sem, de azért járnak (járnának) iskolába, orvoshoz, kórházba, esetleg csak látogatóba a családjukhoz vagy netán színházba, fürdőbe, stb. és nem csak az Auchanba. Függetlenül a kihasználtsági mutatóktól, szerintem feladata volna az önkormányzatnak, hogy erre lehetőséget biztosítson. Mi ugyanúgy fizetjük a (jelentősen felemelt) adókat, mint a településen élők bárhol máshol...

Már a vasútállomásig járó kisbusz is segítség volna! A vonat menetrend szerint jár, ehhez lehetne igazítani.
Ha netán elindulna helyi kisbusz, akkor idő kell, amíg az emberek megszokják, és ha kezdetben kicsi is a kihasználtság, idővel nőhet. És ha megbízható, akkor esetleg "átszoknak" rá azok, akiknek nem feltétlenül kell egyébként kocsival járniuk, és ez még a reggeli sorakozáson is segíthet - átépítés nélkül."

2016.04.11.

"Bennem az merült fel este hogy kettő befolyásos politikusunk is van. Ha fontos lenne az alsoi közlekedés akkor el tudnák érni. De nem az, mint azt tapasztaljuk.

Álláspontom szerint most az önkormányzatnak kellene gesztust gyakorolni felénk és megoldani a problémákat. Alapjában ez törvényi kötelezettsége.

Ma döbbentem meg hogy fel kilenckor mentem es sor állt az aluljáróban. Ez egyre rosszabb lesz ahogyan adjak el a telkeket es adjak ki az építési engedélyeket. 

Azt gondolom csak poltikai akarat kellene es meg lehetne oldani a közlekedést. Mindhárom kerület egy pártbeli vezetésű, üljenek le végre es csináljanak valamit, mert fontos a CSOK road show, de hiába a három gyerek ha élhetetlen környezetben kell őket felnevelni, uram bocsáss, felborítja valaki a három gyerekkel az autómat mint az a napokban valakivel megtörtént a csomópontban. 

Tamás, nem tudnátok elérni hogy csináljanak  egy kanyarodó sávot a külső Szilágyi felől az aluljarohoz, van itt szabad terület. Csak hogy lehessen látni amikor balra kanyarodunk dunakeszirol, jön e balról valaki. Továbbá ne lehessen az Auchan felől balra kanyarodni, csak később. Ezzel a gyors két lépéssel mar biztonságosabb lenne a történet. Egy lámpa is sokat segítene."

2016.04.11.

"Nekem az az ötletem támadt, hogy addig is míg történik valami, próbáljunk mi megtenni, amit tudunk.

Esetleg néhány ember össze tudna szerveződni 1 kocsiba, (persze nem az, akié tele van gyermekekkel), esetleg szokássá válhat, hogy ha messzebbről sétáló idősebb vagy cipekedő emberrel találkoznak autósok, azt felveszik. Ha az információk tudnának áramolni, akkor ezt össze is lehetne jól hangolni. Szoktam járni Dunakeszire is, Bp-re is, ha épp akkor kéne vkinek fuvar, elvihetném. Csak tudnom kéne hozzá ki mikor hová szeretne menni.

Szerintem működhetne. Információ áramlás és bizalom kérdése.

 

A közösség erősebb, az ökolábnyom kisebb lenne.

 

Mit gondoltok?"

******************************************************************************************************

Dunakeszi alsó minden utcájában 30 km/órás sebességkorlátozás van érvényben, kivéve a játszótér mellett, ahol 20 km/órával szabad csak menni.

Kérjük fokozott figyelemmel, lassítva közlekedjenek a gyermekek és a kerékpárosok mellett.

Helyi buszmenetrend letölthető a http://www.dunakeszi.hu/index.php?page=buszmenetrendek oldalról.

2014. Közéleti esték - Közlekedés - témakörben
A megbeszélés összefoglalója, mely innen letölthető: /sites/dunakeszialso.hu/files/DAE_KE_kozlekedes_osszefoglalo.pdf

http://dunakeszialso.hu/kozeletiestek_kozlekedes

2013. Előzetes partnerségi tájékoztató - intermodális központ - lakossági tájékoztató

Káposztásmegyeri intermodális központ tanulmányterve

Dunakeszi alsó levelezőlistáján az alábbi vélemények, felvetések, problémák, ötletek merültek fel alsó közlekedésével kapcsolatban:

2016.04.16.
" Kb. két éve a DAE szervezésében az alsói közlekedésről beszélgettünk Dunakeszi főépítészével. Nagyjából a következő információt tudtuk meg (a teljes összefoglaló olvasható a dunakeszialso.hu oldalon:
- vonatközlekedés és állomás fejlesztése: a MÁV tulajdona, így az önkormányzat nem illetékes, ez ügyben már nem tárgyalnak, dűlőre nem jutottak, fejlődés nem várható (fedett várakozóhely, átjáró babakocsinak, ...nem lesz)

- kis átjáró átalakítása: nem tervezik, "az aluljáró kibővítése irreális", és különben sem foglalkoznak a vasúti átjárással, amíg ki nem derül, hogy megépül-e az intermodális csomópont Káposztásmegyeren (kb. 2020-ra)

- rendes méretű buszjárat: csak a 125-ös vagy a 170-es busz meghosszabbítása lehetne, ezek viszont nem Újpestre mennek, illetve nem tudnak DK-n megfordulni.

- kisbusz: felvetődött, hogy a jelenleg az Auchanba járó kisbuszok esetleg reggel és délután (iskolakezdéshez / végéhez igazítva) járatként működnének. Még ha nem is ingyenesen. 

Ezen a találkozón Elhangzott, a polgármesteri hivatal számára korábbi években nem volt érzékelhető a Budapest irányába történő tömegközlekedés igénye.

Mivel a találkozó közel két éve volt, és Tamás is részt vett rajta, feltételezem, hogy azóta, képviselőnkként, talán továbbította az ott elhangzott igényeket. Vagy rajtam kívül tényleg senkinek sem hiányzik? Én úgy utálok reggelente autóval sorakozni a dugóban, viszont három gyereket nehéz biciklin vinni....
Kedves Tamás, kérlek, hogy jelezd, mi történt ezzel kapcsolatosan az elmúlt két évben (mert sajnos, kézzel fogható eredményt én nem érzékeltem). És hogy lássuk, valóban gond-e az, ha bármilyen létesítmény kapcsán, vagy esetleg pusztán csak a lakosság létszámának növekedése miatt (hiszen újra sok új ház épül) a forgalom tovább növekszik.
Válaszodat előre is nagyon köszönöm."

2016.04.06.
"Azt hiszem, aligha létezik annál égetőbb kérdés, mint az aluljáró
kiszélesítése, illetve a túloldalon, a körforgalom megépítése. Aki
arra jár, csúcsidőben, saját bőrén érzi, hogy a szakasz a szó szoros
értelmében életveszélyes. Ebben a Budapesti és a Dunakeszi vezetés
egymásra mutogatása nem elegendő válasz. Évek óta havonta kb. 1
jelentős balesetnek (de lehet hogy több, én csak ennyit látok) vagyunk
a tanúi.

Ha valaki azt kérdezi, hogy ennek a kérdésnek mi a köze a jelen
fejlesztés döntéséhez, akkor számoljunk egy kicsit. Ma reggel negyed 8
kor a Gyöngyvirág utcától az átjáróig kb. 80 autó állt (hogy, amögött
állt-e több, azt nem is néztem). Ez így van minden reggel, sok éve,
aki arra jár, vagy lakik, sajnos tudja. És a koraesti órában
visszafelé.

Az eddigi hírek alapján ez a közlekedési helyzet nem változik. A
tervezett pályák mérete alapján a jelen forgalom meccsek és egyéb
nagyobb rendezvények idején alkalmilag 300% os növekedését hozhatnak.
A jelenlegi 80 helyett ugyanis várható lesz 100 vagy akár 150 autó
érkezése és távozása ilyenkor egy rövid intervallumon belül.

A sportlétesítményt pártolókhoz szólok. El tudjuk képzelni, hogy az
ilyen órában milyen forgalmi terhelésre mond igent az, aki az építésre
ALSÓN AKÁRHOL igent mond?"

 

2016.04.06.

"Ugyan az aluljáró és a körforgalom dolga most nincs napirenden, de ehhez hozzászólnék.

Azt gondolom, hogy a körforgalom a "túloldalon" az nagyon kellene a balesetveszély elhárítása érdekében.

Azonban a körforgalom létesítése is, és az aluljáró kiszélesítése is tovább növelheti a zsúfoltságot, mert a Pálya utca jobb
közlekedése vonzaná az autósokat (sokan, akik eddig a régi kettesre, vagy az M2-re mentek, lehet, hogy a bővítés után ezt az
útvonalat gyorsabbnak fogják találni), amitől a jobb áteresztő képesség ellenére a nagyobb tömeg összességében nagyobb
zsúfoltságot eredményezne - illetve visszaállna a jelenlegi helyzet. Ugyanúgy 1km-es sor torlódna fel, csak gyorsabban mozogna.

Ez persze csak egy hipotézis, de olvastam erről korábban cikkeket, hogy sok helyen az úthálózat/csomópont kapacitásának
növelésével az áteresztőképesség növekedett, de a dugók és a zsúfoltság maradt."

2016.04.06.

"Én 2013-ban a csatolt file-okat mentettem le, melyek a Dunakeszi-Budapest közötti közlekedéssel kapcsolatban.

Úgy tudom, hogy a vasúti átjáró kiszélesítése teljesen kizárt."

 

2016.04.06.

"Sajnos az élet igazolja a felvetéseket, a káposztási oldalon hatalmas baleset, felborult autó, rengeteg rendőr, az irányításnak hála 20 perce még nem nagy dugó. Mindenki óvatosan vezessen arra! "

 

2016.04.07.

"Alsón, a vasúthoz vezető zebra veszélyes. 

bizonyos napszakban és napállás esetén autósok nem látják a lámpát amikor a gyalogosnak zöld van.

Némelyik autós nyolcvannal, sőt a napokban záróvonalat átlépve hosszú sort előzött legalább százzal!"

2016.04.07.

"Amíg nem hal meg valaki senkit nem érdekel a döntéshozók közül. Sajnos ez a tapasztalat."

2016.04.07.

"Be kellene épiteni egy intelligens trafipaxot."

2016.04.08. BENKŐ TAMÁS önkormányzati képviselő válasza:

Tisztelt Címzettek!

 

Igyekeztem a témában felvetett valamennyi kérdésre válaszolni, piros színnel láthatjá(to)k azokat, remélem, nem hagytam ki semmit és senkit.

 

Üdvözlettel:

Benkő Tamás

 

 

 

„Be kellene épiteni egy intelligens trafipaxot.

Alsón, a vasúthoz vezető zebra veszélyes. 

bizonyos napszakban és napállás esetén autósok nem látják a lámpát amikor a gyalogosnak zöld van.

Némelyik autós nyolcvannal, sőt a napokban záróvonalat átlépve hosszú sort előzött legalább százzal!

Sajnos az élet igazolja a felvetéseket, a káposztási oldalon hatalmas baleset, felborult autó, rengeteg rendőr, az irányításnak hála 20 perce még nem nagy dugó. Mindenki óvatosan vezessen arra!”

– Számos kérvény mind részemről, mind a körzeti megbízottunk és az önkormányzat részéről, két helyszíni bejárás (rendőrségi és önkormányzati illetékessel) történt ebben az ügyben, mindig mindenki mindent megígért, de ezek megmaradtak ezen a szinten.

Ezt követően közvetlenül Polgármester úr segítségét kértem, és az alábbiak megvalósítására kaptam április végéig ígéretet:

  • a közlekedési lámpák árnyékolóinak pótlása;

  • a Muskátli és Bojtorján utcai gyalogátkelőhelyeknél a gyalogátkelőhelyet jelző közlekedési táblák fényvisszaverő jelzéssel való ellátása, és azok kiegészítése (hogy mindkét irányból, mindkét oldalon ilyen táblák legyenek kihelyezve)

Ezen túl – úgy tájékoztattak – beérkeztek a digitális sebességjelző berendezésekre az árajánlatok, azok felszerelését a Pálya út alsói szakaszának két végére kértem.

A Lakosságszolgálati Osztály munkatársaival való megbeszélésen kezdeményeztem, hogy a Pálya út Rozmaring és Bojtorján utca közötti szakaszán 40 km-es sebességkorlátozást vezessenek be; ennek a rendőrséggel való egyeztetése folyamatban van.

 

 

 

Kedves Mindenki!

Én 2013-ban a csatolt file-okat mentettem le, melyek a Dunakeszi-Budapest közötti közlekedéssel kapcsolatban. Úgy tudom, hogy a vasúti átjáró kiszélesítése teljesen kizárt.

– Ez igaz, ezt a megoldást a MÁV – mint az átjáró tulajdonosa – alapvetően kizárja.

 

 

 

„Ugyan az aluljáró és a körforgalom dolga most nincs napirenden, de ehhez hozzászólnék.
Azt gondolom, hogy a körforgalom a "túloldalon" az nagyon kellene a balesetveszély elhárítása érdekében.
Azonban a körforgalom létesítése is, és az aluljáró kiszélesítése is tovább növelheti a zsúfoltságot, mert a Pálya utca jobb közlekedése vonzaná az autósokat (sokan, akik eddig a régi kettesre, vagy az M2-re mentek, lehet, hogy a bővítés után ezt az útvonalat gyorsabbnak fogják találni), amitől a jobb áteresztő képesség ellenére a nagyobb tömeg összességében nagyobb zsúfoltságot eredményezne - illetve visszaállna a jelenlegi helyzet. Ugyanúgy 1km-es sor torlódna fel, csak gyorsabban mozogna.
Ez persze csak egy hipotézis, de olvastam erről korábban cikkeket, hogy sok helyen az úthálózat/csomópont kapacitásának növelésével az áteresztőképesség növekedett, de a dugók és a zsúfoltság maradt.”

– Eme gócpont rendezésére – amely magában foglalja az aluljáróból Káposztásmegyerre „érkező” forgalom kezelését, az aluljárón való gyalogos- és kerékpáros átvezetést, a káposztásmegyeri kerékpárút/járdába való becsatlakozást – a dunakeszi önkormányzat még 2013 nyarán adott megbízást. Polgármester úr múlt heti tájékoztatása alapján jelenleg éppen az újpesti önkormányzat „hátráltatja” az ügy előrehaladását. Ez egy olyan pontja Dunakeszinek, amelynek problémái nálunk keletkeznek, a megoldás is városunknak a legfontosabb, de ez nem megy Rákospalota, Újpest, a közútkezelő és a MÁV nélkül, akik ugyanakkor keveset érzékelnek a problémából…

(A körforgalom nem oldaná meg azt a problémát, hogy a reggeli csúcsforgalomban az autók visszatorlódnak az átjáróba. A megoldás ez lehetne: a Külső-Szilágyi út mindkét irányából közlekedési lámpa felszerelése, és amikor azok megállítják a forgalmat, akkor mehetne át a forgalom Dunakesziről Káposztásmegyerre. Emellett jobbra, az Auchan felé létesülne egy kanyarodósáv. Dunakeszi részéről régóta megvan a javaslat a rendezésre, a fentebbi helyzet megoldásában viszont sok, és kevésbé motivált szereplők is vannak.)

 

 

 

> Sziasztok
>> Egyet értek, és kérem hogy a közlekedés kérdés megválaszolása közben, az én általam feltett kerékpár út vs. járda kérdésre is szíveskedjen Benkő Tamás válaszolni.”

– Ebben az önkormányzati ciklusban – 2018-ban – kerül sor a Pálya út felújítására, ideértve a járda + kerékpárutat is. Javaslatomra az önkormányzat tárgyalást kezdeményez a lovaregylettel annak érdekében, hogy a jelenlegi – mind a közút, mind a kerékpárút vonatkozásában – igen szűk nyomvonalat szélesíteni lehessen; ehhez plusz területet a sínek felé nem, a lóversenypálya felé talán lehet szerezni.

 

 

 

„> Kedves Tamás!
> A más témában zajló rengeteg levél közt valószínűleg elsikkadt a közlekedés-fejlesztési tervekre vonatkozó kérdésem, ezért engedd meg, hogy így külön levélben ismét megírjam. Válaszodat előre is nagyon köszönöm.
> Kb. két éve a DAE szervezésében az alsói közlekedésről beszélgettünk
> Dunakeszi főépítészével. Nagyjából a következő információt tudtuk meg
> (a teljes összefoglaló olvasható a dunakeszialso.hu oldalon:
>> - vonatközlekedés és állomás fejlesztése: a MÁV tulajdona, így az önkormányzat nem illetékes, ez ügyben már nem tárgyalnak, dűlőre nem jutottak, fejlődés nem várható (fedett várakozóhely, átjáró babakocsinak, ...nem lesz) kis átjáró átalakítása: nem tervezik, "az aluljáró kibővítése irreális", és különben sem foglalkoznak a vasúti átjárással, amíg ki nem derül, hogy megépül-e az intermodális csomópont Káposztásmegyeren (kb. 2020-ra) - rendes méretű buszjárat: csak a 125-ös vagy a 170-es busz  meghosszabbítása lehetne, ezek viszont nem Újpestre mennek, illetve nem tudnak DK-n megfordulni.
> - kisbusz: felvetődött, hogy a jelenleg az Auchanba járó kisbuszok
> esetleg reggel és délután (iskolakezdéshez / végéhez igazítva) járatként működnének.
> Még ha nem is ingyenesen.
>> Ezen a találkozón Elhangzott, a polgármesteri hivatal számára korábbi években nem volt érzékelhető a Budapest irányába történő tömegközlekedés igénye. Mivel a találkozó közel két éve volt, és Tamás is részt vett rajta, feltételezem, hogy azóta, képviselőnkként, talán továbbította az ott elhangzott igényeket. Vagy rajtam kívül tényleg senkinek sem hiányzik?
> Én úgy utálok reggelente autóval sorakozni a dugóban, viszont három gyereket nehéz biciklin vinni....
>
> Kedves Tamás, kérlek, hogy jelezd, mi történt ezzel kapcsolatosan az elmúlt két évben (mert sajnos, kézzel fogható eredményt én nem érzékeltem). És hogy lássuk, valóban gond-e az, ha bármilyen létesítmény kapcsán, vagy esetleg pusztán csak a lakosság létszámának növekedése miatt (hiszen újra sok új ház épül) a forgalom tovább növekszik. Válaszodat előre is nagyon köszönöm.
> Üdvözlettel,
> Palotás Katalin”

– Ezen kérdések közül a MÁV-val kapcsolatos felvetésekre választ adnak a 2014 júniusában a Zöld Alsóban megjelentetett cikkem, ezt mellékelem.

Éppen a hivatkozott egyeztetésen megfogalmazott igények alapján kezdeményeztem a városi buszközlekedés koncepciójánál, hogy állítson a szolgáltató olyan kisméretű buszokat forgalomba, amelyekkel át lehet jutni Káposztásmegyerre. Menetrendtervet is készítettem a reggeli, napközbeni és délutáni hétköznapi időszakokra, de végül a bővítésre azért nem került sor, mert az elmúlt évek alsói járatainak, valamint a még a néhány évvel ezelőtti Auchan-járatok kihasználtsági mutatói ezt nem indokolták.

Ebben a témában jelenleg lakossági igényfelmérést (Alsó és a 14-es villamos végállomása lehet a két végpont) látok olyan eszköznek, amellyel – kellő támogatottság esetén – eredményt érhetnénk el, noha afelől vannak kétségek, hogy a reggeli időszakban egyébként is tapasztalt forgalmi helyzetben vajon mennyire lenne hatékony a közúti tömegközlekedés?...

Az újpesti intermodális központ – amely a korábbi tervek szerint 2020-ig valósul meg – minden bizonnyal Dunakeszi ezen részére is „elhoz” majd az agglomeráció és a főváros viszonylatában közlekedő buszjáratokat, hiszen a jelenleg ezt leginkább akadályozó szűk vasúti átjárót kiváltja majd a Dunakeszi út és a Megyeri út összekötése."

2016.04.11.

"Kedves Tamás!

Először is nagyon köszönöm a részletes választ.

Hadd foglaljam össze, hogy számomra ez mit jelent.

- vasúti közlekedés: javulás nem várható
- közúti közlekedés (utak, átjárók átalakítása): javulás nem várható.
Amint az az újságban is megjelent, Dunakeszi - Alsó úthálózata már így is jelentősen túlterhelt; a vasúti közlekedés gyakorisága és technikai feltételei ismertek, a kerékpárút borzalmas állapota úgyszintén, a buszjárat Dunakeszi központja felé sem nevezhető sűrűnek (2 db / nap).

Ezek után felmerül bennem az a kérdés, hogy hogyan is fognak eljutni az új sportközpontba a sportolni vágyó gyerekek Dunakesziről? Akár Alsó távolabbi feléről, akár Dunakeszi központja felől? Gondolom, erre nézve vannak tervek, viszont ez számomra a válaszból nem derül ki. Sajnos, úgy sejtem, hogy az utánpótlás-korú gyerekeket nem fogják a szülők a fél óránként közlekedő vonattal küldeni, figyelembe véve a vasútállomásunk enyhén szólva "gyerek-barátságtalan" állapotát. Kérlek, mihamarabb oszd meg velünk a terveket.

A kisbusszal kapcsolatosan:
Kérlek, hogy mielőbb indítsd el a lakossági felmérést. Személy szerint nagyon csodálkozom a válaszon, én nem az Auchanba szeretnék menni és nem délelőtt tízkor, egyéb budapesti járatról pedig nincs tudomásom. Így nem értem ebből hogyan vonta le azt a következtetést bárki is, hogy nincs igény a buszközlekedésre. "végül a bővítésre azért nem került sor, mert az elmúlt évek alsói járatainak, valamint a még a néhány évvel ezelőtti Auchan-járatok kihasználtsági mutatói ezt nem indokolták."

Alsónak a távolabbi végei több, mint 1 km-re vannak a vasútállomástól (ami az egyetlen rendszeres közlekedési lehetőség, a napi 2 buszjárat szerintem nem az). Ez a távolság az idősebbeknek, a nem egészségeseknek és a gyerekeknek nagyon nehezen leküzdhető (persze, ők nem annyira aktívak az interneten, és talán egyéb fórumokon sem, de azért járnak (járnának) iskolába, orvoshoz, kórházba, esetleg csak látogatóba a családjukhoz vagy netán színházba, fürdőbe, stb. és nem csak az Auchanba. Függetlenül a kihasználtsági mutatóktól, szerintem feladata volna az önkormányzatnak, hogy erre lehetőséget biztosítson. Mi ugyanúgy fizetjük a (jelentősen felemelt) adókat, mint a településen élők bárhol máshol...

Már a vasútállomásig járó kisbusz is segítség volna! A vonat menetrend szerint jár, ehhez lehetne igazítani.
Ha netán elindulna helyi kisbusz, akkor idő kell, amíg az emberek megszokják, és ha kezdetben kicsi is a kihasználtság, idővel nőhet. És ha megbízható, akkor esetleg "átszoknak" rá azok, akiknek nem feltétlenül kell egyébként kocsival járniuk, és ez még a reggeli sorakozáson is segíthet - átépítés nélkül."

2016.04.11.

"Bennem az merült fel este hogy kettő befolyásos politikusunk is van. Ha fontos lenne az alsoi közlekedés akkor el tudnák érni. De nem az, mint azt tapasztaljuk.

Álláspontom szerint most az önkormányzatnak kellene gesztust gyakorolni felénk és megoldani a problémákat. Alapjában ez törvényi kötelezettsége.

Ma döbbentem meg hogy fel kilenckor mentem es sor állt az aluljáróban. Ez egyre rosszabb lesz ahogyan adjak el a telkeket es adjak ki az építési engedélyeket. 

Azt gondolom csak poltikai akarat kellene es meg lehetne oldani a közlekedést. Mindhárom kerület egy pártbeli vezetésű, üljenek le végre es csináljanak valamit, mert fontos a CSOK road show, de hiába a három gyerek ha élhetetlen környezetben kell őket felnevelni, uram bocsáss, felborítja valaki a három gyerekkel az autómat mint az a napokban valakivel megtörtént a csomópontban. 

Tamás, nem tudnátok elérni hogy csináljanak  egy kanyarodó sávot a külső Szilágyi felől az aluljarohoz, van itt szabad terület. Csak hogy lehessen látni amikor balra kanyarodunk dunakeszirol, jön e balról valaki. Továbbá ne lehessen az Auchan felől balra kanyarodni, csak később. Ezzel a gyors két lépéssel mar biztonságosabb lenne a történet. Egy lámpa is sokat segítene."

2016.04.11.

"Nekem az az ötletem támadt, hogy addig is míg történik valami, próbáljunk mi megtenni, amit tudunk.

Esetleg néhány ember össze tudna szerveződni 1 kocsiba, (persze nem az, akié tele van gyermekekkel), esetleg szokássá válhat, hogy ha messzebbről sétáló idősebb vagy cipekedő emberrel találkoznak autósok, azt felveszik. Ha az információk tudnának áramolni, akkor ezt össze is lehetne jól hangolni. Szoktam járni Dunakeszire is, Bp-re is, ha épp akkor kéne vkinek fuvar, elvihetném. Csak tudnom kéne hozzá ki mikor hová szeretne menni.

Szerintem működhetne. Információ áramlás és bizalom kérdése.

 

A közösség erősebb, az ökolábnyom kisebb lenne.

 

Mit gondoltok?"

******************************************************************************************************

Dunakeszi alsó minden utcájában 30 km/órás sebességkorlátozás van érvényben, kivéve a játszótér mellett, ahol 20 km/órával szabad csak menni.

Kérjük fokozott figyelemmel, lassítva közlekedjenek a gyermekek és a kerékpárosok mellett.

Helyi buszmenetrend letölthető a http://www.dunakeszi.hu/index.php?page=buszmenetrendek oldalról.